Afgelopen zaterdag, de laatste zaterdag van het jaar een bericht ontvangen van een van mijn cliënten. Het betreft een gescheiden man met een goed inkomen, leuke baan bij een goede werkgever. Deze werkgever heeft mij ingeschakeld om de medewerker te helpen. Ze hebben hem een lening verstrekt omdat zijn auto echt gerepareerd moest worden en nu was er alsnog een loonbeslag binnen gekomen. Cliënt gaf zelf aan dat hij erg druk is en niet gestructureerd met zijn administratie omgaat (understatement) maar wel van goede wil en gemotiveerd. Na een aantal gesprekken en samen de financiën inzichtelijk te hebben gekregen stond er nog een actiepunt voor hem open.
Waarom betaal je aan verzekeraar X? Hij ging het uitzoeken en kwam tot de ontdekking dat dit een autoverzekering betrof van een auto die hij niet meer had. Hier betaalde hij al 11 (elf) maanden onterecht verzekeringspremie voor. Hij is hier achteraan gegaan en kreeg de premie teruggestort waardoor hij de dure maand december zonder problemen was doorgekomen. Dat was nog eens een leuke afsluiter van het jaar!
We gaan deze lijn in 2019 mooi doorzetten zodat het helemaal goed gaat komen met zowel zijn in- en uitgaven patroon als zijn financieel gezondgedrag volhouden.