Blog Post

Kom in actie!

  • door Claudia Klokkemeijer
  • 25 okt, 2018

Veeg je probleem niet onder het tapijt

Kom in actie!

Als je post binnen krijgt die je niet prettig vindt, bijvoorbeeld een rekening, dan kan je die negeren. Maar daarmee gaat de rekening en de verplichting tot betalen niet weg. Als je pech hebt denkt het bedrijf dat je niet wilt betalen. Er volgt een herinnering en misschien zelfs wel een tweede herinnering. 

Dit zijn allemaal momenten dat jou de kans gegeven wordt om te reageren. Kom dan ook in actie! Als je niets laat horen en alles onder het tapijt schuift dan worden de kosten van het innen van de rekening er nog bovenop. Zo kan een rekening van enkele tientjes zomaar enkele honderden euro’s worden. Zo zonde, dat geld had je beter aan iets leuks uit kunnen geven.

 Kom in actie! Als je een herinnering of aanmaning krijgt, bel de desbetreffende organisatie en vraag om een regeling. Tot nu toe ben ik nog nooit tegen gekomen dat ze hier niet toe bereid zijn. Ook deze organisaties willen graag hun geld ontvangen liever verdeeld over een langere tijd dan niets of met heel veel moeite via een deurwaarder. 

Bedenk hoeveel jij per maand zou kunnen missen, ga het gesprek aan! Leg je situatie uit en probeer tot een gezamenlijke oplossing te komen.

door Claudia Klokkemeijer 11 februari 2025
Digitaal vaardig genoeg, hoe kan financiële stress ontstaan
door Claudia Klokkemeijer 19 november 2024
Budgetcoach Klokkemeijer in de Denktank van Libelle
door Claudia Klokkemeijer 11 juni 2024
Waar gaat je geld heen, hoe krijg je dit inzichtelijk?
door Claudia Klokkemeijer 15 april 2024
Business coach dag voor de startende budgetcoach gewaardeerd door Kiwa met 6 PE punten
door Claudia Klokkemeijer 14 februari 2024
Hoe medewerkers de workshop ervaren
door Claudia Klokkemeijer 18 december 2023
In het nieuws, de loonstroken voor het nieuwe jaar geven meer netto loon maar geeft dit ook meer ruimte om bijvoorbeeld te sparen?
door Claudia Klokkemeijer 7 november 2023
Spaardoel bereiken door budgetplan duidelijk te hebben. Hoe doe je dat, waar begin je?
door Claudia Klokkemeijer 13 september 2023
Het is mooi als je als werkgever bepaalde diensten zoals telefonische helpdesk tot hele budgetcoachtrajecten aanbiedt aan je medewerkers, het is nog mooier als deze ook gebruikt worden door je medewerkers.
door Claudia Klokkemeijer 24 juli 2023
Toeslagen over 2022 kunnen tot en met september 2023 nog worden aangevraagd
door Claudia Klokkemeijer 28 maart 2023
CAO verhoging? Wijzig in je inkomen bij de toeslagen om problemen in de toekomst te voorkomen!
Meer posts
Share by: