Kom in actie!
Als je post binnen krijgt die je niet prettig vindt, bijvoorbeeld een rekening, dan kan je die negeren. Maar daarmee gaat de rekening en de verplichting tot betalen niet weg. Als je pech hebt denkt het bedrijf dat je niet wilt betalen. Er volgt een herinnering en misschien zelfs wel een tweede herinnering.
Dit zijn allemaal momenten dat jou de kans gegeven wordt om te reageren. Kom dan ook in actie! Als je niets laat horen en alles onder het tapijt schuift dan worden de kosten van het innen van de rekening er nog bovenop. Zo kan een rekening van enkele tientjes zomaar enkele honderden euro’s worden. Zo zonde, dat geld had je beter aan iets leuks uit kunnen geven.
Kom in actie! Als je een herinnering of aanmaning krijgt, bel de desbetreffende organisatie en vraag om een regeling. Tot nu toe ben ik nog nooit tegen gekomen dat ze hier niet toe bereid zijn. Ook deze organisaties willen graag hun geld ontvangen liever verdeeld over een langere tijd dan niets of met heel veel moeite via een deurwaarder.
Bedenk hoeveel jij per maand zou kunnen missen, ga het gesprek aan! Leg je situatie uit en probeer tot een gezamenlijke oplossing te komen.