Blog Post

Hoe doen andere werkgevers dat?

  • door Claudia Klokkemeijer
  • 15 jan, 2019

Het kan heel makkelijk

Als ik een werkgever vraag hoe hij omgaat met een uitvraag van de deurwaarder dan krijg ik vaak te horen dat ze daar niets mee doen in verband met de privacy van de medewerker. En dat ze het een moeilijk onderwerp vinden om over te praten. 

Laatst sprak ik een werkgever die het op de volgende manier aanpakt: 

“Wij kunnen en willen de financiële problemen van onze medewerkers niet oplossen, maar wij hebben wel besloten wat meer hulp te bieden. Zo krijgen alle medewerkers die met loonbeslag te maken hebben een mail waarin staat welke gegevens ze door moeten geven aan de deurwaarder. Ook mogen ze bij ons aankloppen en kijken we samen welke externe hulp we kunnen inschakelen. Een medewerker die deze stap zet, wil graag zijn problemen oplossen. Dan helpen we hierbij.”
Een mail lijkt misschien afstandelijk maar als werkgever geef je dan wel een signaal af dat je deur open staat voor het gesprek. De medewerker kan rustig, in zijn eigen omgeving gaan beseffen dat dit financiële probleem toch bij de werkgever bekend is geworden. Zo komt er vaak meer ruimte en minder schaamte om toch het gesprek aan te gaan.


door Claudia Klokkemeijer 11 februari 2025
Digitaal vaardig genoeg, hoe kan financiële stress ontstaan
door Claudia Klokkemeijer 19 november 2024
Budgetcoach Klokkemeijer in de Denktank van Libelle
door Claudia Klokkemeijer 11 juni 2024
Waar gaat je geld heen, hoe krijg je dit inzichtelijk?
door Claudia Klokkemeijer 15 april 2024
Business coach dag voor de startende budgetcoach gewaardeerd door Kiwa met 6 PE punten
door Claudia Klokkemeijer 14 februari 2024
Hoe medewerkers de workshop ervaren
door Claudia Klokkemeijer 18 december 2023
In het nieuws, de loonstroken voor het nieuwe jaar geven meer netto loon maar geeft dit ook meer ruimte om bijvoorbeeld te sparen?
door Claudia Klokkemeijer 7 november 2023
Spaardoel bereiken door budgetplan duidelijk te hebben. Hoe doe je dat, waar begin je?
door Claudia Klokkemeijer 13 september 2023
Het is mooi als je als werkgever bepaalde diensten zoals telefonische helpdesk tot hele budgetcoachtrajecten aanbiedt aan je medewerkers, het is nog mooier als deze ook gebruikt worden door je medewerkers.
door Claudia Klokkemeijer 24 juli 2023
Toeslagen over 2022 kunnen tot en met september 2023 nog worden aangevraagd
door Claudia Klokkemeijer 28 maart 2023
CAO verhoging? Wijzig in je inkomen bij de toeslagen om problemen in de toekomst te voorkomen!
Meer posts
Share by: