Blog Post

Actief hulp aanbieden

  • door Claudia Klokkemeijer
  • 17 aug, 2021

medewerkers vragen er vaak zelf niet om

Uit het rapport ‘Financiële tegenslagen in coronacrisis’ van het Nibud blijkt dat ongeveer een derde van de mensen die hebben meegewerkt aan het onderzoek wel weet waar zij terecht kunnen in geval van financiële problemen, maar niet iedereen gaat actief op zoek naar hulp.  Dit komt ook al naar voren in het Rapport "Weten is nog geen doen" van de WRR uit 2017. 

Krijgen ze hulp aangeboden?

Dan accepteren zij deze hulp wel. Daarom is het belangrijk dat deze mensen actief benadert worden en gewezen worden op de financiële hulp die ze kunnen krijgen.

Voor werkgevers is het van belang dat hun medewerkers geen financiële stress hebben. Laatst nog een bericht dat financiële stress de reden was dat er medewerkers bij de douane in het drugscircuit terecht waren gekomen. Gelukkig is niet iedere medewerker met financiële problemen gelijk frauduleus of chantabel maar de kans op (grijs) verzuim is wel heel groot. Voorkom deze kosten en problematiek door jouw medewerker vanuit goed werkgeverschap een externe budgetcoach aan te bieden. Als je deze interventie op tijd inzet dan zal een budgetcoach traject kortdurend zijn maar wel een oplossing die langdurig/duurzaam effect heeft.



door Claudia Klokkemeijer 19 november 2024
Budgetcoach Klokkemeijer in de Denktank van Libelle
door Claudia Klokkemeijer 11 juni 2024
Waar gaat je geld heen, hoe krijg je dit inzichtelijk?
door Claudia Klokkemeijer 15 april 2024
Business coach dag voor de startende budgetcoach gewaardeerd door Kiwa met 6 PE punten
door Claudia Klokkemeijer 14 februari 2024
Hoe medewerkers de workshop ervaren
door Claudia Klokkemeijer 18 december 2023
In het nieuws, de loonstroken voor het nieuwe jaar geven meer netto loon maar geeft dit ook meer ruimte om bijvoorbeeld te sparen?
door Claudia Klokkemeijer 7 november 2023
Spaardoel bereiken door budgetplan duidelijk te hebben. Hoe doe je dat, waar begin je?
door Claudia Klokkemeijer 13 september 2023
Het is mooi als je als werkgever bepaalde diensten zoals telefonische helpdesk tot hele budgetcoachtrajecten aanbiedt aan je medewerkers, het is nog mooier als deze ook gebruikt worden door je medewerkers.
door Claudia Klokkemeijer 24 juli 2023
Toeslagen over 2022 kunnen tot en met september 2023 nog worden aangevraagd
door Claudia Klokkemeijer 28 maart 2023
CAO verhoging? Wijzig in je inkomen bij de toeslagen om problemen in de toekomst te voorkomen!
door Claudia Klokkemeijer 7 maart 2023
Tijdelijk Noodfonds Energie makkelijker te gebruiken
Meer posts
Share by: