Blog Post

Een week uit mijn leven als budgetcoach : deel 2

  • door Claudia Klokkemeijer
  • 13 apr, 2020

Wat gebeurt er in mijn werkweek tijdens corona?

Eind vorig jaar heb ik een artikel geschreven https://www.klokkemeijer.nl/een-week-uit-het-leven-van-een-budgetcoach over het leven van een budgetcoach. Hier kwamen veel positieve reacties op. Nu in tijden van corona krijg ik weer veel vragen hoe het nu gaat met mijn werkzaamheden. 

Vandaar nu deel 2: uit het leven van de budgetcoach.

Maandag: Vandaag ben ik de hele dag op locatie bij mijn opdrachtgever, een gemeente in Noord Holland, op gepaste afstand. Hier ben ik werkzaam als schuldhulpverlener. Aangezien mijn collega waarmee ik dit samen deed volledig opgeslokt wordt door de #TOZO zal ik vanaf vandaag de hele schuldhulpverlening op mij nemen. Deels op kantoor deels vanuit huis.

Op het moment dat ik vandaag in een MSNP traject de brief voor akkoord MSNP wil versturen aan de ruim 20 schuldeisers krijg ik een mailtje binnen, "Excuus, mijn collega heeft niet correct gekeken, er staat toch wél een vordering open". Aangezien het bedrag in verhouding tot de totale schuld (ruim 200K) zo klein was bleef het MSNP voorstel gelijk. Dit dus gelijk contact opgenomen om te overleggen en zeker gezien hun verlate reactie verzocht zo snel mogelijk antwoord te geven op ons voorstel. Dezelfde middag nog akkoord ontvangen, de brieven kunnen alsnog de deur uit en cliënt helemaal blij. Er is weer toekomst perspectief. 

Dinsdag: Rustige thuiswerk dag. Skype gesprek met een startende zzp’er en zijn partner. Zij gaat de administratie op zich nemen maar nu met corona hebben ze toch besloten iets langer te wachten met daadwerkelijk opstarten. Teveel haken en ogen en geen haast met opstarten dus wachten op tijden die voor iedereen weer meer genormaliseerd zijn. Vooral ook omdat partner in een vitaal beroep werkzaam is en hij nu nog gebruik kan maken van zijn vangnet.

Woensdag: Voor de gemeente thuis aan het werk, brieven gemaakt voor uitvraag openstaande posten in nieuw traject. Zo fijn om een afdeling te hebben die de gemaakte brieven daadwerkelijk print en in een envelop stopt 😊, maakt thuis werken een stuk makkelijker. In de middag met opleidingsinstituut online sparren over een te geven in-house workshop. Deze moeten we ombouwen naar een online workshop want samenkomen is nu niet noodzakelijk dus niet verstandig. Weer een geheel nieuwe uitdaging.

Donderdag: Via Skype verschillende gesprekken gevoerd met cliënten in persoonlijke trajecten. Eén hiervan is vanuit preventie aangeboden door de werkgever. Dame uit de zorg met haar partner. Zij zijn op zoek naar meer inzicht en overzicht. Beiden gescheiden en met kinderen in co-ouderschap. Tijdens dit gesprek gekomen tot meer duidelijkheid over hoe zij de financiën nu verdelen en waar de pijnpunten liggen bij beiden. Mooi hoe de werkgever dit faciliteert.

Vrijdag: Vandaag een dag vrij genomen. Het is mooi weer dus even in mijn eentje op de fiets naar de winkel om fotolijstjes te kopen. Nu ik zoveel Skype/Zoom zag ik dat de muur áchter mij op kantoor wel héél erg leeg is. De fotolijstjes gevuld met mijn Kiwa NEN-certificeringen. Wel zo leuk om die ook te showen in plaats van in een ordner te archiveren.

En zo is er weer een week voorbij gevlogen. We zullen zien wat de toekomst brengt maar in mijn branche verwacht ik de komende tijden wel weer drukte. Hopelijk niet pas als de schulden onoverkomelijk zijn er een een MSNP opgestart moet worden maar meer preventief vanuit goed werkgeverschap en ARBO preventie beleid.


door Claudia Klokkemeijer 19 november 2024
Budgetcoach Klokkemeijer in de Denktank van Libelle
door Claudia Klokkemeijer 11 juni 2024
Waar gaat je geld heen, hoe krijg je dit inzichtelijk?
door Claudia Klokkemeijer 15 april 2024
Business coach dag voor de startende budgetcoach gewaardeerd door Kiwa met 6 PE punten
door Claudia Klokkemeijer 14 februari 2024
Hoe medewerkers de workshop ervaren
door Claudia Klokkemeijer 18 december 2023
In het nieuws, de loonstroken voor het nieuwe jaar geven meer netto loon maar geeft dit ook meer ruimte om bijvoorbeeld te sparen?
door Claudia Klokkemeijer 7 november 2023
Spaardoel bereiken door budgetplan duidelijk te hebben. Hoe doe je dat, waar begin je?
door Claudia Klokkemeijer 13 september 2023
Het is mooi als je als werkgever bepaalde diensten zoals telefonische helpdesk tot hele budgetcoachtrajecten aanbiedt aan je medewerkers, het is nog mooier als deze ook gebruikt worden door je medewerkers.
door Claudia Klokkemeijer 24 juli 2023
Toeslagen over 2022 kunnen tot en met september 2023 nog worden aangevraagd
door Claudia Klokkemeijer 28 maart 2023
CAO verhoging? Wijzig in je inkomen bij de toeslagen om problemen in de toekomst te voorkomen!
door Claudia Klokkemeijer 7 maart 2023
Tijdelijk Noodfonds Energie makkelijker te gebruiken
Meer posts
Share by: